Pompy wspomagania

Pompy wspomagania

W dzisiejszych czasach trudno jest sobie wyobrazić samochód bez wspomagania kierownicy. Brak tej opcji dotyczy dziś małych aut, w których cena bazowa zawiera brak pompy wspomagania. Inaczej jest w przypadku dużych aut posiadających przedni napęd. Wspomagania nie mają też auta wyczynowo-sportowe. Jednak pompy wspomagania kierownicy są niemalże niezbędne w przypadku aut używanych przez nas codziennie. Pomaga nam to w kręceniu kierownicą podczas parkowania i oddziałuje na bezpieczeństwo. W samochodach nie mających wspomagania trudniej jest szybko i sprawnie poruszać kierownicą. Dla niektórych osób może być to nawet nie do wyobrażenia. Wyróżnia się 3 rodzaje układów wspomagania kierownicą: pneumatyczny, hydrauliczny i elektryczny. Pierwszy z nich znajduje się w ciężarowych autach, a także w kilku  dostawczych. W przypadku wspomagania hydraulicznego kierownicy chodzi o to, że układ hydrauliczny działa na pompie hydraulicznej. Pompa wspomagania nie przestaje wcale pracować, nawet jeśli kierownica nie jest skręcana. W nowoczesnych układach wspomagań hydraulicznych uzyskać można ograniczenie ciśnienia w układzie wspomagania i oporniejsze działanie kierownicy. Dzięki twardszej pracy kierownicy możliwe jest lepsze wyczucie samochodu podczas bardziej dynamicznej jazdy. Wspomaganie hydrauliczne przyczynia się niestety do trochę większego zużycia paliwa. Są to wartości od 0,5 l na 100 km. Jest to spowodowane tym, że pompa do wspomagania układu w jakiś sposób powinna być napędzana. Silnik traci swoją moc podczas pobierania energii. Odczuwa się to jednak tylko w mniejszych samochodach. Standardowa pompa wspomagania napędzana jest przez pasek klinowy lub wielorowkowy. Jej środek wyposażony jest w wirnik obracający się dzięki łopatkom. Dzięki wirnikowi i wysokiemu ciśnieniu płynu hydraulicznego dopasowana jest do korpusu. W przypadku awarii pompa hydrauliczna najczęściej oddawana jest do zregenerowania lub zostaje wymieniona. Nie jest łatwo przeprowadzić bezbłędną regenerację w warsztatowych warunkach. Dlatego decydując się na to rozwiązanie, należy wybrać wyspecjalizowane zakłady, które gwarantują odpowiedni montaż oraz kontrolują pomp po jej zamontowaniu. Nasza doświadczona firma dopilnuje aby naprawione pompy wspomagania służyły Państwu przez wiele lat. Zapraszamy do kontaktu. 

Ostatnie wpisy

Pompy wspomagania

Pompy wspomagania

W dzisiejszych czasach trudno jest sobie wyobrazić samochód bez wspomagania kierownicy. Brak tej opcji dotyczy dziś małych aut, w których cena bazowa zawiera brak pompy wspomagania. Inaczej jest w przypadku dużych aut posiadających przedni napęd. Wspomagania nie mają też auta wyczynowo-sportowe. Jednak pompy wspomagania kierownicy są niemalże niezbędne w przypadku aut używanych przez nas codziennie. Pomaga nam to w kręceniu kierownicą podczas parkowania i oddziałuje na bezpieczeństwo.

Read more >>
CIEKAWOSTKA  Z  HISTORI POMP  WSPOMAGANIA

CIEKAWOSTKA  Z  HISTORI POMP  WSPOMAGANIA

1925 roku w samochodzie Oldsmobil po raz pierwszy wykorzystano zasadę dwukomorowej skrzydełkowej pompy wspomagania z zintegrowanym regulatorem przepływu  z zaworem ciśnienia. Po mimo upływu czasu konstrukcja przetrwała do naszych czasów wciąż doskonalona i ulepszana.

Read more >>
Montaż pompy wspomagania.

Montaż pompy wspomagania.

Po zamontowaniu pompy wspomagania w samochodzie w pierwszej kolejności pamiętajmy o włożeniu wtyczek do pompy. Po tej czynności wlewamy do zbiornika pompy płyn hydrauliczny pamiętając  o zalaniu tym samym rodzajem płynu. 

Read more >>
Demontując pompę wspomagania na co zwrócić uwagę?

Demontując pompę wspomagania na co zwrócić uwagę?

Jeżeli występuje problem ze wspomaganiem, zobacz w jakim stanie jest Twoja pompa aby  pompę zdemontować ,należy w pierwszej kolejności zacząć od odpięcia klemy akumulatora, a następnie ściągnięcie lewego koła, gdzie umieszczona jest pompa... 

Read more >>


Featured Products