Na wyposażenie pomp wspomagania składa się korpus, komora, w której funkcjonuje wirnik wraz z łopatkami, oś napędowa, płyty oporowe oraz czasem sprężyna dociskowa. Przy wyjściu z pompy znajduje się zawór ciśnieniowy, który zabezpiecza układ wspomagania przed możliwym zbyt dużym wzrostem ciśnienia. Pompy wspomagania są niezbędne we wszystkich samochodach, często jednak ulegają usterkom, które są wynikiem częstego i nieodpowiedniego użytkowania. W każdym profesjonalnym serwisie pomp wspomagania znaleźć można wykonane kompleksowo usługi regeneracyjne. Proces regeneracji wiąże się głównie ze starannym rozebraniem, umyciem wskazanych części, aby można było później je ocenić. Należy wymienić te elementy, których nie da się już naprawić. Najczęściej wymienia się uszczelnienia, łożyska oraz tuleje, które się zużyły.
Kiedy trzeba naprawić pompę wspomagania?
Pompę paliwową należy naprawić, kiedy wycieka olej, zaobserwowaliśmy pianę w zbiorniku wspomagania, olej wydostaje się poprzez zbiornik wspomagania, kierownica nie pracuje płynnie, pompa w momencie jazdy na wprost wytwarza zbyt duży hałas, kiedy kierownica skręca, słyszymy buczenie i piski, kiedy skręcamy w obie strony wspomaganie jest słabe, kierownica za słabo się kręci, kiedy zwiększają się obroty silnika. W momencie pojawienia się takich problemów, trzeba zgłosić się do serwisu, w którym zdiagnozuje się usterkę oraz stosownie naprawi. Usterka pompy paliwowej może skutkować poważnymi awariami pozostałych części układa wspomagania. Koszty, które użytkownik pojazdu poniesie mogą być znacznie wyższe od kosztów naprawienia pompy wspomagania.
Nasza firma oferuje kompleksową regenerację pomp wspomagania. Kluczową rolę gra tutaj właściwe dobranie uszczelnienia, które jest znaczące dla ruchu szybkoobrotowego z ciśnieniem.
Na wstępie procesu regeneracji pompy delikatnie wymontujemy ten element, rozbieramy go na części i dokładnie myjemy. Na tej podstawie oceniamy w jakim stopniu te elementy nadają się do tego, by jeszcze je użytkować. Te, które ocenimy negatywnie musimy wymienić, a pozostałe właściwie obrabiamy mechanicznie. Dalej wymianie ulegają uszczelnienia, łożyska i tuleje, które się zużyły.
Podczas naprawiania posługujemy się różnorodnymi zestawami naprawczymi oraz częściami wymiennymi do układu wspomagania. Pozwala to podjąć się nawet bardzo nietypowych zadań. Każdą pompę, kiedy złożymy, sprawdzamy na właściwym stanowisku diagnostycznym – jest to tester, który symuluje układ wspomagania w aucie, dzięki czemu można zbadać jej szczelność oraz przebieg i ciśnienie oleju podczas innych prędkości i temperatur. Takim sposobem można skontrolować pompę na wysokim poziomie wraz z płynną regulacją.
Oceniamy wtedy również jak bardzo urządzenie jest głośne podczas pracy.
Regeneracja mniej kosztuje niż kupienie nowej części i ponadto ta metoda jest znacznie bardziej ekologiczna.
Nasza firma oferuje atrakcyjne ceny i zapewnia profesjonalną obsługę. Nieustannie wdrażamy nowoczesne rozwiązania i wykorzystujemy najlepsze materiały – dzięki temu zapewniamy trwałość elementów, jakie regenerujemy oraz bezpieczne ich użytkowanie. Wszystkim klientom zapewniamy najwyższej jakości, precyzyjnie wykonane usługi.
Na każdą regenerację składają się podobne etapy, które dążą do uzyskania bardzo wartościowego produktu. Pierwszy krok to zawsze wymontowanie przez klienta zużytej pompy i odesłanie jej do nas. Trafiany do nas element podlega ocenie i naprawie. Do regeneracji używamy nowych uszczelniaczy, tulei bądź łożysk, zajmujemy się uzupełnieniem brakujących czy uszkodzonych części, aluminiowe elementy korpusu starannie czyścimy i odtłuszczamy.