CENNIK  REGENERACJI POMP WSPOMAGANIA

Dla następujący modeli:

 

KOYO -500 zł

TRW- 400 zł

A KLASA -400 zł

KANGOO – 400 zł

SKUDO -800 zł

AUDI A2- 400 zł

MINI-500 zł

Regeneracja pomp KOYO i TRW

 

Regeneracja pomp wspomagania to skomplikowany proces wymagający specjalistycznych narzędzi.

 

Nasza firma dysponuje jednak odpowiednim zasobem narzędzi jak i szeroką wiedzą w tym zakresie

Regeneracja pompy wspomagania w każdym przypadku obejmuje podstawowy zakres czynności

 

1. Demontaż pompy i weryfikację części w celu ewentualnego  dalszego wykorzystania.

 

2.Komora ciśnieniowa wraz z wirnikiem i ruchomymi płytkami – obejmuje kontrolę zużycia powierzchni roboczej.

Odstępstwa od wymiarów nominalnych i jakości bieżni dyskwalifikują cały zestaw (wirnik, płytki, komora) z dalszej eksploatacji.

Płyta oporowa przednia i tylna – sprawdzana pod kątem, jakości powierzchni roboczej i zużycia w zakresie trzymania wymiarów.

Elementy niespełniające parametrów są wymieniane na nowe.

Wałek – kontrola wałka szczególnie w miejscu współpracy z uszczelniaczem.

W przypadku zużycia wałek podlega wymianie lub może być poddany procesowi metalizowania i następnie szlifowaniu w celu uzyskania nominalnych wymiarów.

Obudowa – kontrola stanu gniazda zaworu. Zarysowania i brak nominalnego wymiaru eliminują obudowę z dalszej eksploatacji. W niektórych typach pomp (z łożyskiem w postaci tulejki ślizgowej z kompozytem) można dokonać wymiany samego łożyskowania.

W przypadku typu pomp z zastosowanym łożyskiem kulkowym, wymiana łożyska jest obligatoryjna.

Weryfikacja stanu gniazda uszczelnienia.

Zawór – kontrola stanu powierzchni roboczej oraz skalowanie w zakresie ciśnienia maks. pompy w funkcji obrotów.

Bardzo ważnym elementem przeprowadzanej naprawy jest dobór uszczelnienia. W tym przypadku podstawową funkcją jest uszczelnienie ruchu szybkoobrotowego z ciśnieniem.

 

Konstrukcja pompy wymaga zamontowania ich piast lub kół pompy w celu zapewnienia prawidłowej płaszczyzny współpracy z paskiem.

Kontrola odbywa się na testerze symulującym układ wspomagania w samochodzie. Napęd testera umożliwia badanie pompy w zakresie 100 do 3000 obrotów na minutę z płynną regulacją. Czujniki ciśnienia i temperatury oraz przepływu mają możliwość wykazania sprawności pompy w całym zakresie pracy z różną temperaturą oleju, wykazać ciśnienie robocze, maksymalne oraz szczelność i poziom głośności pracy.

 

Regeneracja pomp wspomagania KOYO

 

Oferujemy profesjonalną regenerację pomp wspomagania. Absolutnie ważny jest tutaj dobór uszczelnienia, który niewątpliwie odgrywa kluczową rolę w ruchu szybkoobrotowym z ciśnieniem. Pompa wspomagania złożona jest z korpusu, komory (a w niej wirnika z łopatkami), osi napędowej oraz płyt oporowych. Czasami pojawia się tam też sprężyna dociskowa. Przed nadmiernym wzrostem ciśnienia cały układ wspomagania jest chroniony przez zawór ciśnieniowy na wyjściu z pompy.

Uszkodzenie pompy wspomagania zazwyczaj rozpoznawane jest po wyciekach oleju, obecności piany w zbiorniczku wspomagania czy też wypływaniu z niego oleju. Niepokojącym objawem jest też głośna praca pompy, szczególnie podczas jazdy na wprost, buczenie lub piski podczas obracania kierownicy czy charakterystyczne przycinanie się kierownicy. Kierowca odczuć też może słabe wspomaganie podczas skręcania. Warto uważać na tego typu nietypowe zachowanie samochodu, ponieważ uszkodzona pompa wspomagania może okazać się przyczyną znacznie poważniejszych awarii, których usunięcie będzie znacznie droższe, a dodatkowo mogą być przyczyną poważnego niebezpieczeństwa dla użytkowników pojazdu.

 

Proces regeneracji pompy zawsze zaczynamy od ostrożnego wymontowania tego elementu, jego rozebrania na części i dokładnego umycia. Wtedy możemy obiektywnie ocenić na ile poszczególne elementy nadają się do dalszego użytkowania. Te ocenione negatywnie podlegają wymianie, zaś pozostałe poddajemy odpowiedniej obróbce mechanicznej. Następnie wymieniamy uszczelnienia, łożyska i zużyte tuleje.

W trakcie naprawy wykorzystujemy różnorodne zestawy naprawcze, a także części wymienne do układu wspomagania, dzięki czemu możemy podjąć się nawet nietypowych zleceń. Każda pompa po złożeniu sprawdzana jest na odpowiednim stanowisku diagnostycznym - testerze symulującym układ wspomagania w samochodzie, co pozwala skontrolować jej szczelność, a także przepływ i ciśnienie oleju przy różnych prędkościach i temperaturach. W ten sposób możemy zbadać pompę w wysokim zakresie z płynną regulacją. Jednocześnie ocenie podlega poziom głośności pracy urządzenia.

 

Regeneracja jest mniej kosztowna niż zakup nowego elementu, a dodatkowo jest to rozwiązanie bardziej ekologiczne.

Korzystne ceny i profesjonalna obsługa to cechy, które niezmiennie wyróżniają naszą firmę. Staramy się pozostawać na bieżąco z nowoczesnymi rozwiązaniami i wykorzystywać tylko najlepsze materiały, dzięki czemu zapewnić możemy trwałość regenerowanych elementów, a także bezpieczeństwo ich użytkowania. Każda z pomp regenerowana w naszej firmie ma gwarancję!  Każdy z naszych klientów może liczyć na najwyższą jakość i precyzję wykonania usługi.

Każda regeneracja składa się z podobnych etapów, których celem jest uzyskanie pełnowartościowego produktu. Pierwszym krokiem zawsze jest wymontowanie zużytej pompy przez klienta i wysłanie na nasz adres . Wymontowany element, który do nas trafia  jest fachowo oceniany, po czym naprawiany. W trakcie regeneracji wykorzystujemy nowe uszczelniacze, tuleje czy łożyska, uzupełniamy brakujące lub uszkodzone części, aluminiowe części korpusu są starannie czyszczone i odtłuszczane.


Ostatnie wpisy

Pompy wspomagania

Pompy wspomagania

W dzisiejszych czasach trudno jest sobie wyobrazić samochód bez wspomagania kierownicy. Brak tej opcji dotyczy dziś małych aut, w których cena bazowa zawiera brak pompy wspomagania. Inaczej jest w przypadku dużych aut posiadających przedni napęd. Wspomagania nie mają też auta wyczynowo-sportowe. Jednak pompy wspomagania kierownicy są niemalże niezbędne w przypadku aut używanych przez nas codziennie. Pomaga nam to w kręceniu kierownicą podczas parkowania i oddziałuje na bezpieczeństwo.

Read more >>
CIEKAWOSTKA  Z  HISTORI POMP  WSPOMAGANIA

CIEKAWOSTKA  Z  HISTORI POMP  WSPOMAGANIA

1925 roku w samochodzie Oldsmobil po raz pierwszy wykorzystano zasadę dwukomorowej skrzydełkowej pompy wspomagania z zintegrowanym regulatorem przepływu  z zaworem ciśnienia. Po mimo upływu czasu konstrukcja przetrwała do naszych czasów wciąż doskonalona i ulepszana.

Read more >>
Montaż pompy wspomagania.

Montaż pompy wspomagania.

Po zamontowaniu pompy wspomagania w samochodzie w pierwszej kolejności pamiętajmy o włożeniu wtyczek do pompy. Po tej czynności wlewamy do zbiornika pompy płyn hydrauliczny pamiętając  o zalaniu tym samym rodzajem płynu. 

Read more >>
Demontując pompę wspomagania na co zwrócić uwagę?

Demontując pompę wspomagania na co zwrócić uwagę?

Jeżeli występuje problem ze wspomaganiem, zobacz w jakim stanie jest Twoja pompa aby  pompę zdemontować ,należy w pierwszej kolejności zacząć od odpięcia klemy akumulatora, a następnie ściągnięcie lewego koła, gdzie umieszczona jest pompa... 

Read more >>


Featured Products